Starynkiewicza 7/9 | Warszawa
Teren inwestycji budynek pod adresem Aleje Jerozolimskie 105 i Starynkiewicza 7/9 . Projekt prezentuje koncepcję architektoniczną przekształcenia istniejącego budynku dla potrzeb budynku biurowego przeznaczonego na potrzeby Urzędu Miasta st. Warszawy wraz z koncepcją zagospodarowania dziedzińca. Jedna z wiodących przesłanek wpływających na rozwiązanie tego typu obiektów jest potrzeba rozdzielenia łatwo dostępnej i przyjaznej przestrzeni dla klienta od kontrolowanej a zarazem funkcjonalnej części biurowej.
Budynek będzie estetyczny i przyjazny.
Reprezentacyjna i efektowny hol wejściowy podkreślony zostanie poprzez umiejscowienie w nim informacji i strefy odpoczynku/poczekalni, bogate i charakterystyczne detale architektoniczne sufitu i podłogi zostaną pieczołowicie odrestaurowane i podkreślone poprzez kontrast wprowadzonego do wnętrza nowoczesnego minimalistycznego umeblowania. Zastosowanie przeszklenia otworów z minimalnym refleksem umożliwi właściwą orientacje w topografii budynku już od samego wejścia a równocześnie umożliwi głęboką penetrację światła dziennego do wnętrza przestrzeni dostępnych dla klienta dzięki czemu uzyska się wrażenie otwartości przestrzenią.Główna sala obsługi klienta ulokowana jest centralnie w budynku. Dzięki przeniesieniu wind lokalizacji wind uzyskano możliwość optycznego polaczenia wnętrz holu wejściowego z przestrzeni Sali. Poczekalnia klientów jest prosto zdefiniowana przestrzenią – romb doświetlony z 4 stron i umożliwia szybka orientację związaną z użyciem systemu informacji wizualnej prowadzącą do właściwego stanowiska obsługi.
Pozostałe dwie sale obsługi znajdują się w kontakcie optycznym z główną salą obsługi klienta i umieszczone są od strony Placu Starynkiewicza dzięki czemu klienci nie są narażeni na penetracje promieni słonecznych a także mogą nawiązać kontakt z otaczająca zielenią Placu.
Pozostałą część parteru od strony Placu Starynkiewicza jest także przeznaczona dla klientów i mieści sale konferencyjne/ sale spotkań i biura dedykowane dla bezpośredniej obsługi klientów.
Przestrzenie dla klienta stanowią zorganizowaną sekwencję przestrzeni na całym parterze budynku: -hol wejściowy pełniący także funkcje informacji dla klienta, - sala główna ze stanowiskami obsługi i poczekalnią, --wydzielone akustyczne sale rozmów indywidualnych dostępne bezpośrednio z sali głównej i części wejściowej, -kasa i punkt podawczy dostępne z sali głównej i części wejściowej. Dodatkowo w skrzydle od Placu Starynkiewicza zlokalizowano 2 sale konferencyjne z poczekalnią i biura przeznaczone do bezpośredniej obsługi klientów. Wszystkie w/w obszary dostępne są dla osób niepełnosprawnych i posiadają zaplecze sanitarne a także pokój dla matki z dzieckiem. Aby osiągnąć efekt przestrzeni transparentnej i przyjaznej dla klienta do wnętrza wprowadzono maksymalną ilość światła dziennego, wprowadzono elementy zieleni a także zastosowano dla przegród ścianki szklane o maksymalnej przezierności. Jasne materiały wykończeniowe i barwa oświetlenia sztucznego w kolorze światła dziennego stanowią logiczne dopełnienie koncepcji wnętrza. Przestrzenie pracy urzędników na parterze zostały zorganizowane tak, iż wszędzie, gdzie jest to uzasadnione funkcjonalnie zapewniono kontrolowaną strefę komunikacji urzędników bez kontaktu z klientem - dojścia do kasy, stanowiska podawczego, stanowisk obsługi po stronie urzędników.